Prevozila 726 kilometrov v treh dneh
S krožno etapo od Pirana do Nove Gorice in po italijanski strani nazaj do Pirana zaključila še zadnja, treja etapa ekološke dirke ECOnova Rally. V treh dneh je dvajset posadk iz 7 evropskih držav prevozilo kar 726 kilometrov.
Rallyja se je kot sovoznica udeležila tudi Sara Savnik, ki nam je zaupala: "To je bila moja prva izkušnja z električnimi avtomobili. Super izkušnja ob kateri sem se zelo zabavala ob enem pa odkrila še kak nov kotiček naše prelepe Slovenije. Relija naša ekipa ni vzela pretirano resno smo pa se močno zabavali in pokomentirali naše vožnje."
Zjutraj so vozniki motorje zagnali v Piranu in se podali na pot mimo Kozine, Divače in Štorij. Tam so krenili proti Grižam do Štanjela, kjer so se ponovno za nekaj časa poslovili od glavne ceste in mimo Šmarja pripeljali v Velike Žablje, od tam pa do Nove Gorice. Po dvournem postanku za polnjenje 'baterij' posadk in ekoloških vozil so se odpravili na italijansko stran. Vozili so mimo Peteana in skozi Trst nazaj v Piran. S to zadnjo 200-kilometrsko preizkušnjo se je končal prvi od skupaj štirih ECOnova Rallyjev, ki se bodo odpeljali letos.
Dirka se je zaključila v Portorožu s slovesno razglasitvijo najboljših in podelitvijo pokala ECOnova.
Očitno pa so reliji po Sloveniji pisani Špancem na kožo. Lani sta ne EKOnova Rallyju zmagala Luis Murguia Urreta s sovoznikom Franciscom Oscozom letos pa njuna španska kolega Jesus Echave in Juanan Delgado. Vozila sta BMW i3 in se odrezala tako na točnostnih preizkusih, kot v porabi energije. Drugo mesto je letos spet pripadlo slovenski posadki Gregor Zdovc, Katja Kodba, tretja pa sta bila bolgarska tekmovalca Elvis Georgijev in Elena Georgijeva.
Na koncu so bili zadovoljni vsi tekmovalci, ne glede na uvrstitve. Imeli so kaj videti, poleg tega pa je bilo vzdušje med ekipami res neverjetno prijateljsko, čeprav so se borili za čim boljšo uvrstitev. Tako je ekipa Hyundai Austrija pomagala bolgarskima tekmovalcem, ko sta imela precej nenavadno nesrečo; na delu trase sta se zgubila in zapeljala na makadamsko cesto, ki je postajala vse slabša. Ko sta ugotovila, da sta zgrešila, sta se obrnila. Ker pa jima je zmanjkovalo časa, precej hitela. Ko sta zapeljala čez prevoj, sta s sprednjim delom podrsala po tleh in sprožila se jima je zaščita za pešce, ki dvigne motorni pokrov. Sicer sta se pripeljala do cilja vendar relija ne bi mogla nadaljevati. Takrat pa so jima na pomoč priskočili izkušeni hyundaijevi mehaniki in avto prek noči popravili, tako da je lahko Elvis Georgijev nadaljeval reli in ga nato končal celo na 3. mestu. Zato je svoj pokal odstopil direktorju hyundaijevega moštva na ECOnovi Rolandu Puzengruberju. »Fantje, ta pokal pripada toliko meni, kot vam; brez vaše pomoči bi šel lahko samo še domov. Tako pa sem lahko užival do konca tega čudovitega relija. Upam, da se vidimo in spoprimemo tudi na naslednjih ECOnova Rallyjih! Upam, da vam bom takrat lahko kako vrnil uslugo, ki ste mi jo naredili! Še enkrat hvala!« Je bil na podelitvi precej čustven Elvis.
To je tisti pravi duh relija, ki ga pri drugih športih le redko videvamo!
Več o ECOnova Rallyju
Na prvem ekološkem rallyju po Italiji, Sloveniji in Hrvaški je sodelovali več kot 15 ekip iz sedmih evropskih držav. Bil je prvi od skupaj štirih ekoloških avtomobilskih preizkušenj, ki jih bo ekipa S Rallyja pod vodstvom Primoža Lemeža organizirala v letošnjem letu.
Cilj tekmovalcev ECOnova Rallyja je dosegati čim boljši čas tako na posameznih etapah kot v skupnem seštevku, ob tem pa voziti optimalno in racionalno, da porabijo čim manj energije. Organizatorji želijo s tem dogodki promovirati trajnostno mobilnost in do okolja prijaznejša vozila.
Tekmovalci so morali v treh dneh prevoziti več kot 720 kilometrov in žal samo 8 točnostnih voženj. Sprva jih je bilo namreč načrtovanih 13, vendar pa zaradi zapleta s slovensko nacionalno panožno zvezo, to ni bilo mogoče.
Drugi ekološki rally bo na sporedu junija in bo potekal od Salzburga do Gradca, tretji bo izpeljan septembra od Innsbrucka do Münchna, četrti pa novembra od Montreuxa do Monaka.
Dobrodošli tudi predelani električni avtomobili in tisti na alternativni pogon
Primož Lemež, gonilna sila pokala ECOnova pojasnjuje, da na teh cestnih preizkušnjah lahko poleg avtomobilov, ki jih poganjata elektrika in vodik, priključnih hibridov ter avtomobilov s podaljševalnikom dosega – te dovoljuje mednarodna zveza FIA – sodelujejo tudi avtomobili, ki jih poganjajo različne alternativne pogonske energije in plini, ter predelani električni avtomobili. Tovrstni avtomobilistični dogodki so v tujini že prepoznani in uveljavljeni, v Sloveniji pa se rallyji z vozili na alternativne oblike pogona šele uveljavljajo.
Pred štartom rallyja konferenca o trajnostni mobilnosti
Pred začetkom hitrostne, spretnostne in energetsko varčne avtomobilske preizkušnje je v četrtek, 23. marca, v deželni palači na trgu Unita v Trstu potekala tudi mednarodna konferenca o trajnostni mobilnosti. Na njej so sodelovali predstavniki številnih italijanskih, slovenskih, avstrijskih in nemških mest, skozi katera bodo potekali letošnji ekološki rallyji. Govorili so o dobrih praksah v prometu ter predstavili vizijo razvoja trajnostne mobilnosti. Sara Vito, vodja oddelka za okolje dežele Furlanije – Julijske krajine je predstavila evroprojekt Nemo, s katerim želi deželna vlada stare avtomobile v lasti javne uprave zamenjali z električnimi vozili. Med govorniki sta bila tudi Dejan Crnek, podžupan Mestne občine Ljubljana, in Miloš Šturm, svetovalec poslovodnega odbora iz Hidrie.